Wyszukiwarka
Wszystkie
Rajd internautów

Felieton z rajdu

1 września o godz. 9.00 spotkaliśmy się na parkingu w Lądku Zdroju. Każdy uczestnik otrzymał torbę firmową Powiatu Kłodzkiego wraz z koszulką rajdową (z własnym adresem e-mail lub nick), plakietką, materiałami reklamowymi Ziemi Kłodzkiej, miesięcznika ENTER, EUROMARKET Kraków (dealer Opla), Stowarzyszenia Agroturystycznego Masywu Śnieżnika oraz mapę.

Ulewny deszcz przywitał organizatorów i uczestników i uniemożliwił wyruszenie na trasę rajdu. Wyjściem z sytuacji była szybka zmiana planów. Podstawiony autokar wraz z przewodnikami sudeckimi Zbigniewem Jankowskim i Lechosławem Siarkiewiczem zabrał wszystkich na wycieczkę do Kopalni Złota w Złotym Stoku, oddalonym od Lądka Zdroju o 17 km. Udostępniona do zwiedzania, od dawna nieczynna kopalnia, okazała się dużą atrakcją, a jej historia przedstawiona przez panią Dyrektor Elżbietę Szumską oraz wspaniałe trasy podziemne wywarły na uczestnikach głębokie wrażenie. Mało kto wiedział, że w Górach Złotych już od X w. wydobywano ten szlachetny kruszec.

Po zwiedzeniu tego wspaniałego muzeum wróciliśmy do Lądka Zdroju i w domku grillowym na terenie Ośrodka Geovita Nad Potokiem przy ognisku upiekliśmy kiełbaski i osuszyliśmy ubrania.
Potem rozpoczęliśmy część oficjalną, gdzie przedstawili się organizatorzy oraz wszyscy uczestnicy rajdu. Pośród zebranych rozlosowano 3 komplety nagród przekazanych przez miesięcznik ENTER. W trakcie prezentacji przybył do nas szef Wydziału Promocji Starostwa Powiatu Kłodzkiego Leszek Nowak i przekazał pozdrowienia od Starosty Dariusza Mikosy.

Wieczorem spotkaliśmy się wszyscy ponownie na ognisku w ogrodzie u Pawła Jurkiewicza – Prezesa Stowarzyszenia Agroturystycznego Masywu Śnieżnika, gdzie rozmowom nie było końca.

2 września autokar zabrał uczestników z Lądka Zdroju i zawiózł do Siennej pod Czarną Górą. Słońce zaczęło przedzierać się przez chmury, więc drugi dzień rajdu mogliśmy realizować zgodnie z planem.
Uczestników przywitali szefowie marketingu Ośrodka Narciarskiego Czarna Góra Dawid Sarysz oraz Mariusz Burszta. Po krótkiej prezentacji kompleksu sportów zimowych wjechaliśmy kolejką krzesełkową na szczyt Czarnej Góry (1205 m), skąd wyruszyliśmy szlakiem w kierunku Śnieżnika. 2-godzinna trasa do schroniska po grzbiecie Żmijowca przyniosła nam wspaniałe widoki na Kotlinę Kłodzką, Góry Złote, Bialskie, Orlickie, Bystrzyckie, Stołowe i Śnieżnik. W schronisku „Na Śnieżniku” zasłużony odpoczynek i dalej w drogę do Kletna, gdzie czekały na nas zarezerwowane bilety wstępu do Jaskini Niedźwiedziej . Zwiedzanie jaskini było ponadplanowe i ta niespodzianka okazała się chyba największą atrakcją rajdu.
Na zakończenie wspólne ognisko w nieczynnym kamieniołomie marmuru w Kletnie i pamiątkowe zdjęcie na parkingu.

I Ogólnopolski Rajd Internautów SUDETY 2001

wszystkich zdjęć: 63

Możesz używać klawiszy strzałek w lewo (←)
i w prawo (→) do nawigacji zdjęć.